Doorgaan naar hoofdcontent

Wil je uit bewindvoering?

Wil je uit bewindvoering?

Om in bewindvoering te komen is in 3 weken geregeld, maar eruit komen dat duurt jaren..
Ik zelf ben nu al bijna een jaar bezig om het weer zelfstandig te gaan doen..
2 oktober 2014 had ik de rechtszaak en die zaak had ik toen verloren omdat ik niet had laten zien dat ik zelf rekeningen zou kunnen betalen, maar bewindvoering is aangesteld door de rechtbank en dus mag je zelf geen rekeningen betalen, dus kan je het niet laten zien..
Ik ben nu weer bezig om uit bewindvoering te komen en het is nog wachten op de zitting.
advocaat kosten zijn niet te betalen ook al heb je prodeo,
Mijn advocaat vroeg 308 euro. en dat is gewoon niet te doen als je bewindvoering heb, want die geeft aan dat daar geen geld voor is,

Ik zit nu al meer dan 5 jaar in bewind sinds januari 2010.
Toen was ik depressief en was het even beter dat mijn financiën even door andere gedaan werden, maar nu gaat het goed en kan ik het zelf weer doen mijn financiën, maar een kantonrechter denkt waarschijnlijk dat mensen het dus totaal niet kunnen als ze in bewind zitten..

Ik hoop nu weer snel de zitting te hebben, zodat ik het zelf weer kan doen..


Als ik meer weet over de zitting zal ik hier weer wat publiceren en mensen die hun verhaal kwijt willen over bewindvoering kunnen ook hun verhaal mailen of een reactie plaatsen



Reacties

  1. Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb ruim 5 jaar geleden vrijwillig gekozen voor bewindvoering omdat ik in schuldsanering zat en het moeilijk vond om het kleine beetje geld dat ik maandelijks kreeg te spreiden over de hele maand.
    Mijn schuldsanering is inmiddels al anderhalf jaar klaar. Ik heb al mijn schulden vrij snel terug betaald, omdat ik al 10 jaar een goed betaalde full-time baan heb.
    Mijn baan dreig ik nou kwijt te raken door mijn bewindvoerder. Zij betaald mij steeds weer te weinig geld of is te laat met betalen waardoor ik regelmatig zonder brandstof voor mijn auto zit en hierdoor niet op mijn werk kan komen.
    Ik heb inmiddels al over de 10.000,- euro op mijn spaarrekening staan, maar als ik om extra geld vraag om mijn auto APK te laten keuren, krijg ik als antwoord: "Je hebt al meer dan genoeg geld aan je auto uitgegeven."
    Ik heb inmiddels ook al 2 rechtzittingen aangevraagd om van bewindvoering af te komen, maar mijn bewindvoerder doet er werkelijk alles aan om dit te voorkomen.
    Ik heb nou besloten om een advocaat in te gaan schakelen, want is het niet mijn recht om het geld wat ik op een eerlijke manier verdien, zelf te mogen beheren? Ik heb geen schulden, geen strafblad, geen uitkering en een goed betaalde vaste, full-time baan.
    Heeft er iemand nog suggesties voor een goede advocaat die mij uit de bewindvoering kan krijgen zsm?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik wou er ook vanaf gaat inderdaad niet gemakelijk ik heb nog geen rechtzaak er tegen aan gegooid zelf tegen mijn bewindvoerder gezegd hij zei heefd geen kans van slaagen dat je er van af komt daar ga je weer

      Verwijderen
  2. Weet niet of ik dit hier mag plaatsen
    Maar betreft een officiële waarschuwing
    Voor mensen die onder bewind zitten bij tribuo. Eindhoven
    Deze bewindvoerder werkt vooral met Sinti en roma

    Even een vraag aan de leden: Zijn er hier cliënten van TRIBUO?
    Dan is dit een waarschuwing!
    Willen jullie dan met spoed de woningbouw gaan bellen en navragen hoe het is gesteld met de betalingen van jullie huur?
    Van verschillende cliënten is bekend geworden dat hierin achterstanden zijn onstaan: de ene loopt 3500 euro achter, een andere cliënt 2500 euro.
    Is dit jouw instantie die jou helpt met schulden, bel even voor de zekerheid naar de woningbouw.
    Loopt je huur achter, kun je je aanmelden bij Michiel Van der Marel Strijp advocatuur of melden bij de rechtbank Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering  Over kleine 2 maanden zit ik 8 jaar onder bewindvoering. 8 jaar strijd. Bewindvoering nam ik vanwege mijn psychische problemen. De eerste bewindvoering heeft er een flink zooitje van gemaakt. Zie mijn andere berichten die ik hier op mijn blog heb geschreven.  Doordat bewindvoering zoveel schulden heeft gemaakt zit ik nu in een traject van de schuldhulp..  Bewindvoerders kunnen er gewoon mee wegkomen.. Hoe krom is dit rechtssysteem in Nederland! Politiek weet het al jaren dat bewindvoerders meer schulden veroorzaken dan je echt financieel te helpen.  Ik moet nog tot mei 2019 in de schuldhulp dan is het traject klaar! Ik ga meteen met spoed dan uit bewindvoering want dan na 10 jaar bewind is het tijd dat ik het zelf ga doen!  Het ergste is dat ik toen ik onder bewind ging dat dit voor tijdelijk zou zijn, zodat ik mijn psychische problemen aan kon pakken. Juist door bewindvoering blijf je last houden van je psychisch problemen. 

bewindvoerder plegen fraude met gemeentegeld

Je hoort steeds meer verhalen over bewindvoerders die fraude plegen met geld van de gemeente. Ze vragen allerlei dingen aan voor bijzondere bijstand. Soms heb je dat wel nodig voor bepaalde dingen maar vaak vrahen ze dingen aan waar je geen recht op heb. Gemeente betaald het uit en dan betalen ze gewoon je rekeningen of doen er andere dingen mee, inplaats waarvoor het is bedoelt. Ze vragen bijv bijzondere bijstand aan voor een computer en uiteindelijk ontvangen ze 350 euro en wat doen ze ermee, je krijgt het zelf niet of computer te halen, maar betalen er andere dingen mee, omdat dit volgens hun belangrijker is. Dit zijn dingen die niet mogen maar er is geen kijk op! De kantonrechter is iemand die dat moet doen, maar weigert dat want heeft te weinig tijd! Hierdoor word er flink misbruik van gemaakt door bewindvoerders!