Doorgaan naar hoofdcontent

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering 

Over kleine 2 maanden zit ik 8 jaar onder bewindvoering. 8 jaar strijd. Bewindvoering nam ik vanwege mijn psychische problemen. De eerste bewindvoering heeft er een flink zooitje van gemaakt. Zie mijn andere berichten die ik hier op mijn blog heb geschreven. 
Doordat bewindvoering zoveel schulden heeft gemaakt zit ik nu in een traject van de schuldhulp.. 
Bewindvoerders kunnen er gewoon mee wegkomen.. Hoe krom is dit rechtssysteem in Nederland! Politiek weet het al jaren dat bewindvoerders meer schulden veroorzaken dan je echt financieel te helpen. 

Ik moet nog tot mei 2019 in de schuldhulp dan is het traject klaar! Ik ga meteen met spoed dan uit bewindvoering want dan na 10 jaar bewind is het tijd dat ik het zelf ga doen! 

Het ergste is dat ik toen ik onder bewind ging dat dit voor tijdelijk zou zijn, zodat ik mijn psychische problemen aan kon pakken. Juist door bewindvoering blijf je last houden van je psychisch problemen. 

Je leeft zo krap al jaren dat je nooit een cadeautje voor iemand kan kopen als diegene jarig is. Of gewoon naar een feestje of uitgaan. Je kunt nooit eens met iemand samen de stad in want geld heb je niet om uit te geven. 

Eenzaamheid

Door bewind zit ik ook vrijwel altijd alleen thuis. Eenzaam met 3 katten. Niemand die even een praatje komt maken ofzo.. 

Ik heb laatst een cursus gevolgd van omgaan met je leefgeld. Deze cursus volgde ik zodat ik kan laten zien dat ik met mijn geld om kan gaan. 

Werd verteld dat het juist leuk moet zijn om zo goedkoop mogelijk boodschappen te kunnen doen, zodat je geld kunt sparen.. Het is ook fijn om geld over te houden, maar na bijna 8 jaar zo krap moeten leven ben ik wel behoorlijk beu.. 

Groente en fruit is vaak best prijzig, zo kom ik ook echt vitamines te kort en heb ik na vele jaren echt vele vermoeidheidsklachten. 

Door mijn psychische klachten en doordat ik al jaren leef met een bewindvoering verlies je ook vrienden. Elke keer zijn zij diegene die alles moeten betalen voor je vanwege je zelf niks kan uitgeven, en dat gaan ze niet altijd doen. 

Ik zelf vind dat ook echt niet fijn dat andere mensen dingen voor je moeten betalen..

Decembermaand

Dan komt de december maand weer. Een maand waar alles nog duurder is.. Als je kinderen hebt kun je eenmalig kans maken op een kerstpakket van lindafoundation. Echt super dat ze dit doen voor arme gezinnen. Via donaties van andere mensen kunnen ze dit waarmaken voor gezinnen met kinderen, zodat kinderen in de feestmaanden het ook even wat beter hebben.

Zie meer info: lindafoundation 

Er is helaas niks voor mensen die in armoede leven en in de eenzaamheid leven en zonder kinderen. Het zou voor deze mensen ook fijn zijn als die eens een extraatje zouden kunnen ontvangen. Eenzaam en in armoede moeten leven is echt geen pretje.
Ik ben zeker niet de enige die eenzaam is door de omstandigheden waarin ik leef.
Het zou fijn zijn als er instanties zijn die deze mensen in de feestdagen ook wat kunnen bieden met een extraatje. 




Reacties

  1. Dit is heel herkenbaar, zelf nu 6 jaar BW, drie kinderen.
    Een verjaardag vieren waarbij ze vrienden en vriendinnen konden uitnodigen was er niet bij.
    Een dagje dierentuin vergeet het maar.

    En inderdaad er zijn bewindvoerders die er een complete zooi van maakte.
    Van de kredietbank kregen we in september 2016 het bericht dat we klaar waren.
    Volgens de bewindvoerder staan er nog bedragen open.
    Alle ex schuldeisers gebeld, alles was rond en betaald.

    Ook wil de bewindvoerder dat ik een schuldenlijst naar de rechtbank ondertekend met gegevens uit 2015.
    Nou ik dacht het niet.

    Succes en toch een fijne dagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bewindvoerders maken je leven echt zuur. Tijd dat politiek eens ingrijpt want ze kunnen jaar na jaar gewoon doorgaan.. niemand pakt ze aan

      Verwijderen
  2. Goedendag allemaal Ik zit nu al meer als 10 jaar bij Obin bewindvoering dan komt er €3000 per maand binnen en krijgen wij nog niet eens €60 om naar onze kinderen één keer in de maand te gaan schandalig vind ik dit oplichterij is het bij OBIN maar ik maak er ook een rechtszaak van en ik Laat alles uitzoeken OBIN dat zijn oplichters Ik heb een grote ervaring mee zo wordt er gezegd dat er geen geld extra beschikbaar is omdat de huur en alles nog betaald moet worden ik alles afbellen blijkt dat alles gewoon betaald is NS 2200 euro uitgegeven aan onbenullige dingen die niets te maken hebben met mijn schulden Elke keer is dat geld weg en elke keer verdwijnt er geld bij OBIN dingen worden dubbel betaald later weer terug gestort maar nergens op de rekeningen terug te vinden Ik hoop echt hulp te krijgen hiermee Obin bewindvoering heeft mijn ski's helemaal gek gemak laat mij zonder geld zitten en met het geld wat er bij hun maandelijks binnenkomt kunnen ze wel 4 gezinnen onderhouden maar elke keer als ik bel waar het geld is gebleven krijg ik daar geen antwoord op ik leef al een half jaar op de betonnen vloer Ik heb geen vloerbedekking helemaal niks Obin wil mij hier niet bij helpen Obin zegt dat ze daar geen geld voor hebben r33 €100 dan op dat moment op de rekening staat en er dan weer gezegd wordt dat alle schulden betaald moeten worden maar ik ben schuldvrij alleen maar vaste lasten moeten betaald worden maar blijf altijd geld Wie heeft hij ervaring mee en wie kan mij helpen Obin mag dat gerust lezen vooral de meneer Steenhuizen die De bewindvoerder is krijg je nooit te spreken er is heel slecht contact Ze zijn allemaal niet op de hoogte de ene persoon zeg ik betaal dit de andere persoon zeg het is al betaald zo gaat het allemaal door mekaar heen OBIN echt waar Geef mij hulp hierbij want ik wil weg ik ben Spies gek gemaakt door OBIN maar hun zijn vies nog gekker vriendelijke groet iemand die bedonderd wordt door OBIN

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Wil je uit bewindvoering?

Wil je uit bewindvoering? Om in bewindvoering te komen is in 3 weken geregeld, maar eruit komen dat duurt jaren.. Ik zelf ben nu al bijna een jaar bezig om het weer zelfstandig te gaan doen.. 2 oktober 2014 had ik de rechtszaak en die zaak had ik toen verloren omdat ik niet had laten zien dat ik zelf rekeningen zou kunnen betalen, maar bewindvoering is aangesteld door de rechtbank en dus mag je zelf geen rekeningen betalen, dus kan je het niet laten zien.. Ik ben nu weer bezig om uit bewindvoering te komen en het is nog wachten op de zitting. advocaat kosten zijn niet te betalen ook al heb je prodeo, Mijn advocaat vroeg 308 euro. en dat is gewoon niet te doen als je bewindvoering heb, want die geeft aan dat daar geen geld voor is, Ik zit nu al meer dan 5 jaar in bewind sinds januari 2010. Toen was ik depressief en was het even beter dat mijn financiën even door andere gedaan werden, maar nu gaat het goed en kan ik het zelf weer doen mijn financiën, maar een kantonrechter denk

bewindvoerder plegen fraude met gemeentegeld

Je hoort steeds meer verhalen over bewindvoerders die fraude plegen met geld van de gemeente. Ze vragen allerlei dingen aan voor bijzondere bijstand. Soms heb je dat wel nodig voor bepaalde dingen maar vaak vrahen ze dingen aan waar je geen recht op heb. Gemeente betaald het uit en dan betalen ze gewoon je rekeningen of doen er andere dingen mee, inplaats waarvoor het is bedoelt. Ze vragen bijv bijzondere bijstand aan voor een computer en uiteindelijk ontvangen ze 350 euro en wat doen ze ermee, je krijgt het zelf niet of computer te halen, maar betalen er andere dingen mee, omdat dit volgens hun belangrijker is. Dit zijn dingen die niet mogen maar er is geen kijk op! De kantonrechter is iemand die dat moet doen, maar weigert dat want heeft te weinig tijd! Hierdoor word er flink misbruik van gemaakt door bewindvoerders!