Doorgaan naar hoofdcontent

Waarom bewindvoering

Ik nam bewindvoering omdat ik zelf erg in de knoop zat en flink depressief was en mensen mij het aanraden om bewindvoering te nemen..
In januari 2010 begon ik met bewindvoering.
Ik hoefde dus zelf mijn financien even niet te doen, wat ik zelf erg fijn vondt.
Even geen kijk naar je financien, en je verwacht dat alles wel goed verloopt, daarvoor neem je bewindvoering.
Je verwacht ook dat dit allemaal goed verloopt, maar helaas.. KANTONRECHTERS hebben namelijk geen tijd om bewindvoerders na te kijken of ze daadwerkelijk alles goed doen.
Ondertussen zijn we 3, 5 jaar verder, bijna 4 jaar eigenlijk en de ellende is niet meer te overzien.
Wat blijkt: Ze betalen vele rekeningen niet en heb een achterstand van 2900 euro bij het ziekenfonds. 
In 2011 en 2012 hebben ze geen ziekenfonds betaald, waardoor ik ook geen extra verzekering kan nemen, voor bijv de tandarts en fysio ect.
Ook krijg ik steeds meer te maken met incassobureau's en die geven aan dat de rekeningen niet betaald worden.
Pwn waterschapsbelasting werd niet betaald, kwam incasso bij
Internet rekening weigeren ze te betalen, werd afgesloten.
Ziekenfonds blijken ze niet te betalen
De tandarts rekeningen weigeren ze te betalen, omdat ik niet aan heb gegeven dat ik naar de tandarts moest, als ze mijn ziekenfonds netjes betaald hadden werd dit gewoon vergoed.
Mijn bewindvoerster heeft gezegd dat ik niet meer naar de tandarts mag..
Naar de fysio omdat mijn nek vast zit van de stres mag niet, waardoor de pijn alleen maar erger wordt
Ik heb gewoon een afspraak gemaakt,  omdat ik niet mijn gezondheid in gevaar wil brengen.
Doordat de rekeningen van de tandarts geweigerd worden door mijn bewindvoering snap ik ook dat de tandarts eerst wil dat er betaald wordt.
Ookal geeft mijn bewindvoering aan dat ik niet meer naar de tandarts mag is absurpt toch?
3 weken terug ontving ik een mail van mijn energieleverancier dat ik een achterstand van 735 euro had...
Ze bleken vanaf mei 2013 niks meer te betalen...
Hij hebben nu regeling getroffen om 50 euro per maand af te betalen van mijn rekening..
Dit is hun fout, net als de vele andere fouten die ze maken, daar mogen hun zelf voor opdraaien..
Ik neem bewindvoering zodat de vaste lasten worden betaald,  en als hun dat niet doen is dat hun fout.. en ik wil hun hiervoor op laten draaien..
De schuldhulpverlening was 2 jaar terug niet nodig.
Ik kreeg juli 2012 een woning aangeboden en 2 weken later ontving ik een brief of ik naar de gemeente kon gaan om me aan te melden voor de schuldhulpverlening.
Ik weiderde dat omdat ik het daar niet mee eens was omdat dit helemaal niet nodig was..
Hun bleven volhouden dat dit moest
Uiteindelijk heb ik in september 2012 toch maar een formulier gehaald.
Na een tijdje kwam de schuldenlijst binnen waar ik voor moeat tekenen..
Ik schrok wat er allemaal stond en zag dat meerdere schulden niet door mij zijn gekomen en dus weigerde ik te tekenen.
Bij de schuldhulpverlening heb ik dat aangegeven,  hun gaven aan dat het niet uit maakt hoeveel schulden je heb, en dat snap ik ook wel, maar 2 jaar terug was dit niet nodig en dat ik in de schuldhulpverlening moet doordat mijn bewindvoering er een zooitje van maakt daar ga ik niet voor opdraaien.
En nog 3 jaar krap te moeten zitten, nee dat kan ik niet meer!
De schuldhulpverlening is toen gestopt, bewindvoering moet daar dan ook een bevestiging van hebben gehad, maar die bleven nog maanden om die schuldenlijst vragen, omdat hun dan op papier hebben staan dat ik akkoord ben gegaan met hun ellende die hun veroorzaakt hebben.
Ondertussen lopen de schulden door de bewindvoering nog steeds omhoog, dus als ik er nu in zou zitten, was ik er alweer uitgegooid uit de schuldhulpverlening omdat je geen nieuwe schulden mag maken..
Dit moet stoppen..
Bewindvoerders moeten aangepakt worden, vandaar deze site en ik hoop dat er meer mensen hun verhaal op deze site willen vertellen..
Het maakt niet uit om welke bewindvoering het gaat, ik zal alles online hier plaatsen..
Anoniem om met naam wat je zelf wilt...
Tijd om actie te voeren tegen slechte bewindvoerders aan te pakken!
Ook moeten kantonrechters meer in bewindvoering verdiepen en ook echt alles goed nakijken of ze daadwerkelijk goed hun werk doen ja of nee!
Dit verhaal gaat over obin bewindvoering!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering  Over kleine 2 maanden zit ik 8 jaar onder bewindvoering. 8 jaar strijd. Bewindvoering nam ik vanwege mijn psychische problemen. De eerste bewindvoering heeft er een flink zooitje van gemaakt. Zie mijn andere berichten die ik hier op mijn blog heb geschreven.  Doordat bewindvoering zoveel schulden heeft gemaakt zit ik nu in een traject van de schuldhulp..  Bewindvoerders kunnen er gewoon mee wegkomen.. Hoe krom is dit rechtssysteem in Nederland! Politiek weet het al jaren dat bewindvoerders meer schulden veroorzaken dan je echt financieel te helpen.  Ik moet nog tot mei 2019 in de schuldhulp dan is het traject klaar! Ik ga meteen met spoed dan uit bewindvoering want dan na 10 jaar bewind is het tijd dat ik het zelf ga doen!  Het ergste is dat ik toen ik onder bewind ging dat dit voor tijdelijk zou zijn, zodat ik mijn psychische problemen aan kon pakken. Juist door bewindvoering blijf je last houden van je psychisch problemen. 

Wil je uit bewindvoering?

Wil je uit bewindvoering? Om in bewindvoering te komen is in 3 weken geregeld, maar eruit komen dat duurt jaren.. Ik zelf ben nu al bijna een jaar bezig om het weer zelfstandig te gaan doen.. 2 oktober 2014 had ik de rechtszaak en die zaak had ik toen verloren omdat ik niet had laten zien dat ik zelf rekeningen zou kunnen betalen, maar bewindvoering is aangesteld door de rechtbank en dus mag je zelf geen rekeningen betalen, dus kan je het niet laten zien.. Ik ben nu weer bezig om uit bewindvoering te komen en het is nog wachten op de zitting. advocaat kosten zijn niet te betalen ook al heb je prodeo, Mijn advocaat vroeg 308 euro. en dat is gewoon niet te doen als je bewindvoering heb, want die geeft aan dat daar geen geld voor is, Ik zit nu al meer dan 5 jaar in bewind sinds januari 2010. Toen was ik depressief en was het even beter dat mijn financiën even door andere gedaan werden, maar nu gaat het goed en kan ik het zelf weer doen mijn financiën, maar een kantonrechter denk

bewindvoerder plegen fraude met gemeentegeld

Je hoort steeds meer verhalen over bewindvoerders die fraude plegen met geld van de gemeente. Ze vragen allerlei dingen aan voor bijzondere bijstand. Soms heb je dat wel nodig voor bepaalde dingen maar vaak vrahen ze dingen aan waar je geen recht op heb. Gemeente betaald het uit en dan betalen ze gewoon je rekeningen of doen er andere dingen mee, inplaats waarvoor het is bedoelt. Ze vragen bijv bijzondere bijstand aan voor een computer en uiteindelijk ontvangen ze 350 euro en wat doen ze ermee, je krijgt het zelf niet of computer te halen, maar betalen er andere dingen mee, omdat dit volgens hun belangrijker is. Dit zijn dingen die niet mogen maar er is geen kijk op! De kantonrechter is iemand die dat moet doen, maar weigert dat want heeft te weinig tijd! Hierdoor word er flink misbruik van gemaakt door bewindvoerders!