Doorgaan naar hoofdcontent

6,5 jaar verder in de ellende door bewindvoering!!

Ook al win je een rechtszaak en krijg je een andere bewindvoerder..
Je verwacht nadat je eerdere bewindvoerder er een zooitje van heeft gemaakt, dat die bewindvoerder ook aansprakelijk is voor de fouten!
Helaas geeft de rechter aan dat je zelf verantwoordelijk bent, omdat het op jou naam staat!
Ook al is het bekend dat de bewindvoerder de fouten heeft gemaakt!

Je wordt door de rechter onder bewindvoering gezet!
Dan hoort ook de bewindvoering er verantwoordelijk voor te zijn!!
Helaas is dat dus niet zo!

Alle post komt bij je bewindvoering terecht
Je heb dus totaal geen idee wat voor post er komt, want hun gaan je de post niet doorsturen
En dus als de rekeningen niet worden betaald, dan gaan ze dat natuurlijk niet laten weten, en ook de post ervan komt niet bij jou terecht..
Dus je moet er maar vanuit gaan dat een bewindvoerder goed werk doet!!
Op deze manier kunnen ze er dus een zooitje van maken, want de persoon onder bewind krijgt geen post..
Pas als het bij de incasso bureaus de rekeningen komen, en die gaan dan de persoon bellen en dan komt de persoon er dus achter dat rekeningen niet worden betaald..

Dit overkwam mij dus..
Zo heb ik vele telefoontjes gehad van incasso bureaus dat gewoon vaste lasten niet werden betaald..
Ik gaf ze dan aan dat ik al jaren bij bewindvoering zit
Ik moest dan mijn bewind bellen, dat hun contact op moesten nemen met incasso..
Dat deden ze dus niet, want na een week of 2 werd ik weer gebeld door het incasso bureau dat bewindvoering dus geen contact opneemt met het incassobureau..

Ondertussen heb ik nu 2 jaar een andere bewindvoering en ik moet nu nog de schuldhulp in, wat ondertussen begonnen is..

Ik moet dus voor de fouten van bewindvoering nu nog 3 jaar lang in de ellende zitten!!


Bewindvoering kan er dus mee wegkomen!!

Ik heb ook vele rechtszaken gehad, omdat ik het zelf wil doen, en een rechter denkt als je eenmaal onder een bewind staat dat je het zelf niet meer kunt..
De rechter die ik had.. pfff
ik gaf aan dat de bewindvoerder aansprakelijk dus is voor de fouten..
Zegt ze nee jij! het staat op jou naam! dus jij blijft verantwoordelijk
Rechters werken mee aan nog meer ellende als je onder bewind staat, want die denken dat de cliënten die onder bewind er niet veel verstand van hebben, en dat bewindvoerders wel gelijk hebben...

Ik raak ondertussen wel op van het strijden tegen de onrecht!









Reacties

  1. Ik zit nu 6 jaar onder bewind niets werd afbetald tot nu maar nu zit wij met een onbetrouwbaar bewindvorder die vraagd dubbel kosten van de gemeente 722 euro per maand voor bewind/mentorschap en hebben mij onder a schuldsaneringskrediet geplaatste met de GKB voor 1250 euro lenening over 36 maanden toen mij schulden zijn 15,230 euro's? Zij geven aan dat als Ik geen Nederlander ben Ik ben Engels kan Ik niet in een MSNP of WSNP traject zitten. Zij willen ook niet betalen voor Nederlands Nationaliteit of Inburgerings cursus die zij on nodig kosten volgens hun en Brexit komt, zij hebben 19 maanden gehad te sparen en dit uitzoeken maar nee on nodig kosten, nu ben Ik constant bedreigd met je gaan in gevangenis door onbetaald schulden. Zij maken nieuwe schulden, betaal zo min mogelijk, stoppen alle post, pakken elke cent af, blokkeren ons van contact met instanties en familie, veranderen contracten en abonnementen met geen overleg, vertellen bedrijven dat wij onder curatele zitten, willen geen financieel bewijs geven aan voedselbank, kledingbank en wij krijgen geen maandelijks specificities wij kunnen ook niet inloggen zij hebben geen onview of zo, niet reageren op telefoon of email, zeggen dat dingen niet belangrijke zijn, dicht doen persoonlike bankrekening en maken het hun eigen voor zakelijk bankeren in hun eigen bedrijfs naam en zeggen dat Ik dood ben zo zij kunnen Ziggo stoppen. Wij zijn bij het rechtbank en hebben alles gedaan bewijs bij nieuwe bewindvorder gevonden zoals gevraagd bij het rechtbank en horen dat wij zijn wilsonbekwaam, hebben allelei geestelijke problemen en lichaamlijk problemen en zij hoeven geen bewijs nodig???? Zij begonnen behandelen mensen onder PGB wij hebben dat niet. 30 euro per week leef geld en alles moeten uitbetaald van dat geld toen ons gemeente betalen 879.63 euro per person per maand uit aan uitkering en hun kosten + Ik krijg 312 euro WIA, zij pakken alle toeslagen, uitkering, FDMA, bijzondere bijstand af en wij krijgen 60 euro per week om te betalen medicijnen, reiskosten boodschappen, kleding, schoenen en beltegoed. Wij kunnen niet weg van hun zij hebben de rechter gekozen en zij werd eenzijdig ook tegen ons begeleiding, wij kunnen ook niet betalen voor een advocaat. Dit bedriijf denkt alleen over geld en vaak leugens vertellen, zij blokkeren klanten van instanties wij zijn total isoleerd met niemand te helpen. graag advise.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit nu 7 jaar bij bw.
    En indd de eenzaamheid.
    Verschrikkelijk.nu heb ik stichting bink in Heerlen. Heb er goede ervaringen mee.
    Ik werk gelukkig nu in de zorg,en ben overdag niet zo eenzaam.
    Maar de avonDen zijn verschrikkelijk.
    Daarom werk ik het liefste late diensten.nu mijn kinderen de deur uit zijn,vind ik dit helemaal erg.
    bijna niemand maakt opzettelijk schulden.alles en iedereen heeft daar zijn reden
    voor.
    Vaak heb je er zelf niet om gevraagd.
    Verder voelt dit als een straf met enkelband.
    Je hebt de financiën er niet voor om ontspanning te zoeken.je kan je verplaatsen van huis en naar het werk.om vervolgens s avonds weer op je bank te gaan zitten..naar bed te gaan,en blij zijn dat je de volgende dag weer mag werken om onder de mensen te komen.
    En dan niet te vergeten de lichamelijke klachten die je overhoud van de spanningen.
    Ik wacht nu op de zitting om onder het bewind uit te komen.ben nu meer als 3 jaar schuldvrij.
    Maar leef elke dag in spanning hoe dit af zal lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klopt, zo overkwam het mijn broer. GGN is overgenomen door Obin en deze voert ook geen slag uit. Mijn broer is in de kost bij familie. Hij kreeg een eenmalige energierekening van een vreemd energiebedrijf, terwijl hij geen zelf geen energie aansluiting heeft. Is wel betaald door GGN/Obin! Ze gingen het uitzoeken....zijn nog steeds aan het (niet) zoeken. Wij als mentor en familie zijn niet geïnformeerd dat GGN Limburg zijn overgenomen is. Dat zonder medeweten mijn broer weer een nieuwe bewindvoerder heeft,( die overigens pas van school is afgestudeerd.) Daarbij ook nog 5 jaar geen zorgtoeslag is aangevraagd en mijn broer toeslag is misgelopen. Bewindvoerder wel iedere maand €111 van de rekening van mijn broer plukt en geen steek uitvoert! We gaan als familie en mentor stappen ondernemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jullie hebben zelfde frustraties als ik , ben ook ziek geweest ( jaren depressies met opnames ) is over door heren hulpverleners bye bye te zeggen , had pgb en ben door zo een bureau vies in bewindvoering geraakt , het is echt schandalig helemaal dat je zelf verantwoordelijk blijft ze zijn van de pot gerukt , daar moet gevangenisstraf op komen, ook alle geld terug , veel te hoge kosten en wan prestaties , 2021 shame. Jammer lock down nu ik zou zo een actie op willen zetten , en ook politiek daar verkiezingen komen,. Nu zou het wel aanslaan , sterkte ik wil best mee denken philippe pauwels95@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering  Over kleine 2 maanden zit ik 8 jaar onder bewindvoering. 8 jaar strijd. Bewindvoering nam ik vanwege mijn psychische problemen. De eerste bewindvoering heeft er een flink zooitje van gemaakt. Zie mijn andere berichten die ik hier op mijn blog heb geschreven.  Doordat bewindvoering zoveel schulden heeft gemaakt zit ik nu in een traject van de schuldhulp..  Bewindvoerders kunnen er gewoon mee wegkomen.. Hoe krom is dit rechtssysteem in Nederland! Politiek weet het al jaren dat bewindvoerders meer schulden veroorzaken dan je echt financieel te helpen.  Ik moet nog tot mei 2019 in de schuldhulp dan is het traject klaar! Ik ga meteen met spoed dan uit bewindvoering want dan na 10 jaar bewind is het tijd dat ik het zelf ga doen!  Het ergste is dat ik toen ik onder bewind ging dat dit voor tijdelijk zou zijn, zodat ik mijn psychische problemen aan kon pakken. Juist door bewindvoering blijf je last houden van je psychisch problemen. 

Wil je uit bewindvoering?

Wil je uit bewindvoering? Om in bewindvoering te komen is in 3 weken geregeld, maar eruit komen dat duurt jaren.. Ik zelf ben nu al bijna een jaar bezig om het weer zelfstandig te gaan doen.. 2 oktober 2014 had ik de rechtszaak en die zaak had ik toen verloren omdat ik niet had laten zien dat ik zelf rekeningen zou kunnen betalen, maar bewindvoering is aangesteld door de rechtbank en dus mag je zelf geen rekeningen betalen, dus kan je het niet laten zien.. Ik ben nu weer bezig om uit bewindvoering te komen en het is nog wachten op de zitting. advocaat kosten zijn niet te betalen ook al heb je prodeo, Mijn advocaat vroeg 308 euro. en dat is gewoon niet te doen als je bewindvoering heb, want die geeft aan dat daar geen geld voor is, Ik zit nu al meer dan 5 jaar in bewind sinds januari 2010. Toen was ik depressief en was het even beter dat mijn financiën even door andere gedaan werden, maar nu gaat het goed en kan ik het zelf weer doen mijn financiën, maar een kantonrechter denk

bewindvoerder plegen fraude met gemeentegeld

Je hoort steeds meer verhalen over bewindvoerders die fraude plegen met geld van de gemeente. Ze vragen allerlei dingen aan voor bijzondere bijstand. Soms heb je dat wel nodig voor bepaalde dingen maar vaak vrahen ze dingen aan waar je geen recht op heb. Gemeente betaald het uit en dan betalen ze gewoon je rekeningen of doen er andere dingen mee, inplaats waarvoor het is bedoelt. Ze vragen bijv bijzondere bijstand aan voor een computer en uiteindelijk ontvangen ze 350 euro en wat doen ze ermee, je krijgt het zelf niet of computer te halen, maar betalen er andere dingen mee, omdat dit volgens hun belangrijker is. Dit zijn dingen die niet mogen maar er is geen kijk op! De kantonrechter is iemand die dat moet doen, maar weigert dat want heeft te weinig tijd! Hierdoor word er flink misbruik van gemaakt door bewindvoerders!