Doorgaan naar hoofdcontent

herhaal verzoek inschrijving Curatele

Herhaal verzoek inschrijving curatele


Een paar weken geleden ontving ik van mijn bewind een brief voor onder her register curatele in te schrijven. 
Mijn reactie was daarop dat dit niet nodig is want ik ga het zelf allemaal weer doen, als het traject schuldhulp klaar is. Dat zal mei 2019 zijn. Waarom dan nu inschrijving curatele?



Onder curatele betekend dat je zelf niks meer kan en ik kan alles zelf regelen en zit zo goed in mijn vel dat ook psychisch nu geen klachten heb. 

Ik heb laatst cursus gevolgd om met geld om te gaan en afgerond.. Doe er alles aan om uit bewind te komen, dus cursussen ervoor volg ik. 
Alles wat nodig is om uit bewind te komen doe ik. 

Als je onder curatele word geplaatst ben je automatisch handelsonbekwaam! je kunt dus niks meer!!
Dat laat ik niet gebeuren!! 

Alles wat je gaan kopen en doen moet je toestemming krijgen van je curator!

NOWAY!!  dat ik dat ga tekenen! 

Zit ondertussen over 2 maanden 8 jaar in bewindvoering, waaronder 4,5 jaar bij een slechte bewindvoering die er een flink zooitje van heeft gemaakt!! Ik weiger het te tekenen om onder curatele te staan!!

Ze zijn niet goed wijs om dit na zoveel jaar te doen, als het einde eindelijk in zicht is!

Als ik dit teken kom ik er nooit meer uit!!!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering  Over kleine 2 maanden zit ik 8 jaar onder bewindvoering. 8 jaar strijd. Bewindvoering nam ik vanwege mijn psychische problemen. De eerste bewindvoering heeft er een flink zooitje van gemaakt. Zie mijn andere berichten die ik hier op mijn blog heb geschreven.  Doordat bewindvoering zoveel schulden heeft gemaakt zit ik nu in een traject van de schuldhulp..  Bewindvoerders kunnen er gewoon mee wegkomen.. Hoe krom is dit rechtssysteem in Nederland! Politiek weet het al jaren dat bewindvoerders meer schulden veroorzaken dan je echt financieel te helpen.  Ik moet nog tot mei 2019 in de schuldhulp dan is het traject klaar! Ik ga meteen met spoed dan uit bewindvoering want dan na 10 jaar bewind is het tijd dat ik het zelf ga doen!  Het ergste is dat ik toen ik onder bewind ging dat dit voor tijdelijk zou zijn, zodat ik mijn psychische problemen aan kon pakken. Juist door bewindvoering blijf je last houden van je psychisch problemen. 

Wil je uit bewindvoering?

Wil je uit bewindvoering? Om in bewindvoering te komen is in 3 weken geregeld, maar eruit komen dat duurt jaren.. Ik zelf ben nu al bijna een jaar bezig om het weer zelfstandig te gaan doen.. 2 oktober 2014 had ik de rechtszaak en die zaak had ik toen verloren omdat ik niet had laten zien dat ik zelf rekeningen zou kunnen betalen, maar bewindvoering is aangesteld door de rechtbank en dus mag je zelf geen rekeningen betalen, dus kan je het niet laten zien.. Ik ben nu weer bezig om uit bewindvoering te komen en het is nog wachten op de zitting. advocaat kosten zijn niet te betalen ook al heb je prodeo, Mijn advocaat vroeg 308 euro. en dat is gewoon niet te doen als je bewindvoering heb, want die geeft aan dat daar geen geld voor is, Ik zit nu al meer dan 5 jaar in bewind sinds januari 2010. Toen was ik depressief en was het even beter dat mijn financiën even door andere gedaan werden, maar nu gaat het goed en kan ik het zelf weer doen mijn financiën, maar een kantonrechter denk

bewindvoerder plegen fraude met gemeentegeld

Je hoort steeds meer verhalen over bewindvoerders die fraude plegen met geld van de gemeente. Ze vragen allerlei dingen aan voor bijzondere bijstand. Soms heb je dat wel nodig voor bepaalde dingen maar vaak vrahen ze dingen aan waar je geen recht op heb. Gemeente betaald het uit en dan betalen ze gewoon je rekeningen of doen er andere dingen mee, inplaats waarvoor het is bedoelt. Ze vragen bijv bijzondere bijstand aan voor een computer en uiteindelijk ontvangen ze 350 euro en wat doen ze ermee, je krijgt het zelf niet of computer te halen, maar betalen er andere dingen mee, omdat dit volgens hun belangrijker is. Dit zijn dingen die niet mogen maar er is geen kijk op! De kantonrechter is iemand die dat moet doen, maar weigert dat want heeft te weinig tijd! Hierdoor word er flink misbruik van gemaakt door bewindvoerders!