Doorgaan naar hoofdcontent

Huisdieren en bewindvoering

Huisdieren en bewindvoering


Vele mensen die onder bewindvoering staan hebben huisdieren. Vaak zijn die dieren al eerder dan je onder bewindvoering staat. Inenten van je huisdieren kun je al niet doen als je onder bewindvoering staat. Mijn katten zijn helaas nog nooit ingeënt. Hoe naar ik dat ook vindt! 

Ondertussen zijn ze allemaal geholpen maar nu blijkt 1 van mijn katten zien te zijn. 
Ik had dit weekend al gebeld naar een dierenarts die open was om te vragen wat ik het beste kon doen. Hij at en dronk gelukkig nog wel. 

Vandaag ging het nog slechter dus ik heb toen ik wakker was de dierenarts gebeld en kon een uur later gelukkig terecht bij de dierenarts. 
Ondertussen had ik een mail naar mijn bewindvoering gestuurd dat ik met spoed naar de dierenarts ben vanwege dat het echt niet goed gaat met mijn kat en dat de rekening die komt naar hun toe komt. 

Toen ik thuis kwam had ik een mail terug ontvangen met de opmerking de kosten beperkt te houden, dat doe ik ook altijd.. ik let altijd op de kosten. Wanneer de rekening niet betaald kan worden komt er een nieuwe schuld bij en dan zal het traject gaan stoppen.. Ik snap hun maar ik heb nou eenmaal huisdieren en ik kan er niks aan doen dat 1 van mijn huisdieren ziek worden. 

Ik had echt geen andere keus om nu naar de dierenarts te gaan. 
Ze zien huisdieren niet als dieren, maar als een ding..

Mijn huisdieren zijn belangrijk voor mij en daar zal ik alles voor doen.

Het is nu ook onduidelijk of de rekening betaald gaat worden door de bewindvoering, maar de bewindvoering spaart toch ook voor je als er onverwachte kosten zijn dat dat zou kunnen. Dit is een onverwachte kost en daar hoort geld voor te zijn.

Ik heb nu medicijnen voor hem gekregen, maar de dierenarts weet niet of dit gaat helpen en als dat niet zo het geval is dan zal hij onder narcose moeten en dan kijken ze in zijn keel of ze wat kunnen vinden waardoor hij last heeft van zijn keel. 

Ik hoop zo dat de medicijnen zijn werk gaan doen en dat verdere dierenarts kosten niet nodig zijn.

Vorige maand had ik vanwege mijn andere kat die helaas toen nog niet geholpen was een doneeractie op touw gezet vanwege haar krolsheid gewoon niet meer weg ging, daar was toen ook geen geld voor. Via de doneeractie kreeg ik het geld bij elkaar om haar te laten steriliseren. Daar ben ik de mensen nog steeds dankbaar voor. 

Ik kreeg vandaag ook opmerkingen van mensen die aangaven dat dieren wel vervangbaar zijn.. Pfff die mensen die dat aangeven hebben echt geen hart.. 

En sommige gaven aan dat je maar geen dieren moet nemen als je onder bewind staat. Die opmerkingen zijn zo ongepast. 

Waarom ik onder bewind ging was niet om schulden, maar vanwege psychische klachten!!!
Mijn bewindvoering maakte er een zooitje van en ik moet opdraaien voor de ellende..
Zo werkt dat niet! 
De onrecht die ze aanrichten is niet menselijk meer.. 

Ik moet zo krap leven en door fouten van een ander!

Het moet anders geregeld zijn dat bewindvoerders aansprakelijk gesteld worden voor fouten die hun maken bij de cliënten hun financiën.  

Huisdieren horen  nu eenmaal ook bij het huishouden en van mensen die onder bewind staan en daar hoort een bewindvoerder ook rekening mee te houden!! 

Als de medicijnen niet gaan werken bij mijn kat moet hij terug naar de dierenarts!
Ik doe alles voor mijn huisdieren.. Het zijn mijn kinderen! En het zijn geen dingen en zijn niet vervangbaar!!! 


Reacties

  1. hier het zelfde probleem .ze zijn keihard hierin ...ik moest me hondje maar weg doen ..!! ik zeg doe jij je kind ook weg dan ?? nee dus .dus ik me hondenkind ook niet ..dit maakt me zo boos ! ik ga gewoon naar een andere dierenarts die de gezondheid van het beestje voor op stelt .

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering

Eenzaamheid wegens leven met bewindvoering  Over kleine 2 maanden zit ik 8 jaar onder bewindvoering. 8 jaar strijd. Bewindvoering nam ik vanwege mijn psychische problemen. De eerste bewindvoering heeft er een flink zooitje van gemaakt. Zie mijn andere berichten die ik hier op mijn blog heb geschreven.  Doordat bewindvoering zoveel schulden heeft gemaakt zit ik nu in een traject van de schuldhulp..  Bewindvoerders kunnen er gewoon mee wegkomen.. Hoe krom is dit rechtssysteem in Nederland! Politiek weet het al jaren dat bewindvoerders meer schulden veroorzaken dan je echt financieel te helpen.  Ik moet nog tot mei 2019 in de schuldhulp dan is het traject klaar! Ik ga meteen met spoed dan uit bewindvoering want dan na 10 jaar bewind is het tijd dat ik het zelf ga doen!  Het ergste is dat ik toen ik onder bewind ging dat dit voor tijdelijk zou zijn, zodat ik mijn psychische problemen aan kon pakken. Juist door bewindvoering blijf je last houden van je psychisch problemen. 

Wil je uit bewindvoering?

Wil je uit bewindvoering? Om in bewindvoering te komen is in 3 weken geregeld, maar eruit komen dat duurt jaren.. Ik zelf ben nu al bijna een jaar bezig om het weer zelfstandig te gaan doen.. 2 oktober 2014 had ik de rechtszaak en die zaak had ik toen verloren omdat ik niet had laten zien dat ik zelf rekeningen zou kunnen betalen, maar bewindvoering is aangesteld door de rechtbank en dus mag je zelf geen rekeningen betalen, dus kan je het niet laten zien.. Ik ben nu weer bezig om uit bewindvoering te komen en het is nog wachten op de zitting. advocaat kosten zijn niet te betalen ook al heb je prodeo, Mijn advocaat vroeg 308 euro. en dat is gewoon niet te doen als je bewindvoering heb, want die geeft aan dat daar geen geld voor is, Ik zit nu al meer dan 5 jaar in bewind sinds januari 2010. Toen was ik depressief en was het even beter dat mijn financiën even door andere gedaan werden, maar nu gaat het goed en kan ik het zelf weer doen mijn financiën, maar een kantonrechter denk

bewindvoerder plegen fraude met gemeentegeld

Je hoort steeds meer verhalen over bewindvoerders die fraude plegen met geld van de gemeente. Ze vragen allerlei dingen aan voor bijzondere bijstand. Soms heb je dat wel nodig voor bepaalde dingen maar vaak vrahen ze dingen aan waar je geen recht op heb. Gemeente betaald het uit en dan betalen ze gewoon je rekeningen of doen er andere dingen mee, inplaats waarvoor het is bedoelt. Ze vragen bijv bijzondere bijstand aan voor een computer en uiteindelijk ontvangen ze 350 euro en wat doen ze ermee, je krijgt het zelf niet of computer te halen, maar betalen er andere dingen mee, omdat dit volgens hun belangrijker is. Dit zijn dingen die niet mogen maar er is geen kijk op! De kantonrechter is iemand die dat moet doen, maar weigert dat want heeft te weinig tijd! Hierdoor word er flink misbruik van gemaakt door bewindvoerders!